Bulgarian

Бургас и морето.

Вълните се полюшват пред очите ми. Не мога да повярвам, че всъщност съм вкъщи, при моето море – при моя пристан, при моето убежище.

Сякаш съм в раковина – чувам диханието на вълните, но всичко друго е изчезнало, и нищо друго няма значение. Само вятърът профучава от време на време помежду ни и леко докосва кожата ми, поела топлината на слънцето.

ea270-burgas115Това е моят рай.

Чувала съм много истории как хората се привързват към места и спомени, и нищо друго не може да ги направи щастливи, освен да се върнат за миг поне обратно. Но не можех да ги разбера преди да се разделя с моето море.

Не знаеш какво имаш докато не го изгубиш.

И сякаш хората не разбират това. Вървят хванати за ръце, или не, и дори не обръщат внимание на морето. Всеки бърза нанякъде. Всеки е потънал дълбоко в мислите си – давят се, и морето плиска с вълни, за да ги спаси. А те продължават, кой обратно, кой напред, и не обръщат внимание ни на света около тях, ни на черната перла – морето.

И така минава животът.

Слънцето облива с жаркост безкрайното крайбрежие, а морето отпива от зноя и разлива свежест от дълбините си. Красотата от тези мигове се запечатва от малкото любители насядали по плажа, очите им пълни с възхита. И аз като тях стоя пред любимата гледка, забравила що са проблеми, грижи и тревоги. Сега е моментът, който ще е спомен само след секунди. Сега аз трябва да изживея този момент, да се гмурна в дълбините, да усетя тръпката, а адреналина бавно да се влива в мен, докато не настръхна под ласките на залеза.

Ако можех, бих направила снимка на разпилените вълни, която да носи усещането, че си там. И бих раздала копия на всички, които са далеч от него. За всички тези, които не знаят що е то да ти е криво и просто да отидеш до морето, да седнеш на брега, и да изгубиш поглед в хоризонта – само, за да се откриеш наново. Бих кръстила снимката “усмивка“.

Усмивка, защото всеки път, когато вълните залеят спомените ми за морето, една голяма усмивка се разлива на лицето ми. И сияя по-силно от жаркото слънце в летен ден.

Животът е прекрасен, когато имаш морето за свой приятел.

Standard

Leave a Reply

